2/27/2009

tAk mUNaSaBah tP diBuaT sepErti mUnaSabAh??


tD aku beLek2 bErita HariaN online,,pastu saje la bc artikel psl "Kaji kenaikan harga tol"...pelik kan kerajaan kite ni,,rs mcm klaka pn ade,,korg ni buffoon la,,ade dah naik pastu nak kaji blk supaye harge dpt diturunkan,,tu pn kalau dpt la kan,,

senangnye la kalau dah naik and nak trun blk kan,,tgk jela harge2 barang2 yg dinaikkan,,smue mn nak tron blk,,kecuali harge minyak lak sbb nak pancing blk ati rakyat,,tu aje la yg aku nmpk pn,,

ni kes skang lak naikkan harga tol pastu br nak suruh kaji blk kenaikan tu,,itu pn sbb dah kene ugut la kot dgn rakyat,,tp ape korg rs,,xmustahilkan satu hari nnt Malaysia yg macam ni aman akan jd mcm india,,mungkin,,kalau rs xpuas ati dgn pemimpin or wakil rakyat dorg,,dorg bg hukum bunuh jek,,rakyat sendiri angkat pistol,senapang bunuh pemimpin dorg yg dorg rase xleh buat keje and xdapat puaskan ati rakyat,, mungkin situasi ini jgak akan berlaku kat kite kalau kite xcube nak baiki ape yg jd skang kan?? itu hny pendapat aku yg cetek ilmu dan pengalaman dalam bidang politik ni,,tp aku jugak rakyat malaysia yg dikatakan secara gah ade hak untuk besuare,,ade hak untuk bersuare tp xde sape nak dgr pn,,btol tak??rs cam syok sndr je lak kekadang,,huhu,,

tp aku suke la bc ayat mat zin ni,,cam rs kalau jumpe nak piat2 jek tingge die,,gile ke ape,,

Sambil menyifatkan kenaikan itu kecil, Mohd Zin memberi contoh pengguna kenderaan Kelas 1 yang membuat perjalanan menggunakan lebuh raya Plus dari Jalan Duta ke Bukit Raja sejauh 34 kilometer hanya perlu membayar tambahan tol sebanyak 30 sen saja, iaitu daripada RM4.60 kepada RM4.90.

"Pengguna Lebuhraya Besraya dari Jalan Istana ke Pekan Sungai Besi pula tidak perlu membayar tol berikutan pemansuhan Tol Salak Jaya. Begitu juga di NPE, kerajaan sudah memansuhkan kutipan tol di Plaza Tol PJS 2 menghala ke Kuala Lumpur, bermula 13 Februari lalu.

"Penutupan kedua-dua tol itu meringankan beban hampir 10,000 pengguna, terutama penduduk yang menetap berhampiran plaza tol berkenaan," katanya.



adeh jem,,bgs la dimansuhkan kat npe and tol salak jaya,,tp org macam aku yg selalu kene ulang alik g keje and blk usm ni gune PLUS tu xke bnyk gak,,cube bayang kan kalau aku pegi blk dlm sebulan 9 kali gune highway tu,,kalau dari bentong ke usm dlm bundarnye 500km,,ssatu km nek 0.68sen,,darab ajek nilai nye,,kan byk tu,,anda ini sudah jd samy vellu kah mohd zin oit??sbb dulu samy vellu pn cakap serupa ini jugak satu kali,,

bg saye yg br nak bine idop ni,,mcm mn la saye nak kawen yub oit,,ahhahah,,sbnrnye aku nak ckp,,aku xcukup duit ni nk kawen,,adeh,,jem2,,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


ShoutMix chat widget